З Володимиром Великим можна «зустрітися» і на Співочому полі
Володимира Великого, Княгиню Ольгу, Андрія Первозванного, Нестора-літописця, відтворених у квітах, можна побачити на Співочому полі з 20 липня. Саме вони — головні герої квіткової виставки, підготовленої комунальним об’єднанням «Київзеленбуд» до 1025-річчя Хрещення Київської Русі.
Зустрічає киян і гостей міста композиція від Дарницького району: макет церкви, біля підніжжя якої розкинув свої сторінки старовинний фоліант.
— Обираючи сюжет для композиції, зупинилися саме на зображенні церкви і книги, оскільки це дуже символічно. У композиції представлений макет церкви, який уособлює храм, побудований Володимиром після прийняття Руссю хрещення. В реальному житті така церква справді існує в Чернігові, — розповідає ландшафтний дизайнер Дарницького району Олена Ігнатіївна. — А книга символізує те, що у стародавні часи найбільш освіченими людьми були саме церковники.
Таким побачили «Хрещення маляти» ландшафтні дизайнери. Фото Світлани СКРЯБІНОЇ
Для створення цієї композиції ландшафтні дизайнери використали бегонію, цинерарію, хризантему і колеус. Книгу фахівці висадили з бегонії, позаяк саме ця квітка змогла відтворити колір старовинного літопису. Щоб довершити композицію, поряд із книгою дизайнери зобразили лілію. В церковних малюнках і фресках часто можна побачити лілії, бо вони символізують чистоту, цнотливість, шляхетність... Завершують і окантовують композицію хризантеми.
Трохи ліворуч розмістився захисник столиці Архістратиг Михаїл, який на цій виставці з висоти київського пагорба нагадує, хто захищає місто від бід і напастей.
Буквально під пагорбом із зображенням Архістратига Михаїла розташувалася Княгиня Ольга — бабуся Святого Володимира і перша людина з князівського роду, яка на території Київської Русі прийняла хрещення. Вона — одна із небагатьох в історії християнства жінок, кого на території Київської Русі канонізували. Композиція «Княгиня Ольга» викладена із різних сортів колеусу, альтернантери, ехеверії, цинерарії.
Поруч «сидить» Нестор-літописець і «вносить в історію» факт Хрещення Київської Русі.
Найбільш масштабна композиція виставки (представлена трьома районами міста) — «Шлях до істини». Вона зображує Святого Володимира і човни, які пливуть до нього під дніпровськими схилами повз київські церкви. Так дизайнери показали дорогу, якою люди йшли до істини. Сам водний шлях відтворюють цинерарія, агератум, а Святого Володимира відтворили за допомогою альтернантери, цинерарії.
Про те, що релігія — невід’ємна частина сучасної людини, свідчить композиція «Хрещення маляти». Це сучасна інсталяція.
— У цій композиції ми хотіли показати, що дітей хрестили однаково і в ХХ сторіччі, і нині, — розповідає начальник сектору ландшафтного дизайну КО «Київзеленбуд» Олена Філіппова. — І за цей чималий відрізок часу обряд залишився незмінним.
Наступна композиція — зображення Божої Матері Оранти (в перекладі з латинської: та, що просить). Божа Мати Оранта — одна із заступниць Києва. Її оригінальне зображення представлене в Софійському соборі. Цей мозаїчний образ повністю викладений із зрізу квітів. Існує легенда, що поки стоїть Софійський собор і в ньому є мозаїка Божої Матері Оранти, доти Київ існуватиме безбідно.