Двадцять дев’ятого травня в Департаменті ДАІ МВС України відбулася відкрита нарада організаційного комітету з питань безпеки дорожнього руху. На заході заслухали звіти керівників секцій щодо стану підготовки матеріалів до Загальнонаціонального форуму БДР та обговорили схему подальшої роботи.
Сьогодні активно йде реформування системи ДАІ та МВС. Зокрема, запропонована концепція створення національної поліції, яка міститиме декілька підрозділів — наприклад, боротьби з фінансовою та економічною злочинністю, а також групу з реформування Державтоінспекції.
За словами, Сергія Миколайовича Левченка, керівника підсекції опрацювання пропозицій щодо реформування ДАІ, усе, що стосується безпеки дорожнього руху, має бути централізовано, а функції служби не розділені між різними відомствами.
Також Левченко наголосив, що працівники Державтоінспекції мають менше вдаватися до карних функцій, зосередившись на профілактичній роботі, та частіше допомагати водіям на дорогах.
Заступник голови оргкомітету Вадим Леонідович Володарський запропонував збільшити відповідальність пішоходів перед водіями, адже за статистикою майже завжди винуватцем ДТП за участі пішого учасника руху роблять автомобіліста, який не зміг уникнути зіткнення.
Обговорювалося і питання повернення автоматичної фіксації порушень ПДР, але існують певні недоліки у конституційно-правовому полі, які заважають зробити це в найближчому майбутньому.
Представники оргкомітету підкреслили, щоб підняти безпеку руху, треба зменшити кількість застарілих транспортних засобів, чому активно перешкоджають великі митні платежі та інші адміністративні бар'єри на ввезення автомобілів з-за кордону. До того ж планують відкоригувати перелік допустимих вад і станів, що полегшить отримання медичних карток. Покращити хочуть і навчальну методику автошкіл. Тепер майбутні водії вивчатимуть не тільки Правила, а й усі закони України, так чи інакше пов’язані з відповідальністю на автошляхах. Сьогодні судді здебільшого керуються нормами закону, а не ПДР, тому Україні потрібні нові редакції ЗУ «Про дорожній рух» та Правил, котрі становитимуть частину цього закону.
Також планують увести в ПДР новий термін — «агресивне керування». Його ознаки — різке гальмування та маневрування, неодноразова зміна смуги руху, недотримання безпечної дистанції, перешкода обгону, випередження узбіччя, безпідставне використання звукового сигналу, образливих жестів та вигуків на адресу інших учасників руху. Однак відкритим залишається питання фіксації та доведення такої поведінки на дорозі.
Реформування ПДР та законів — процес тривалий, бо в ньому задіяно безліч структур, але крига вже скресла...